mammasgullungar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Hur länge?

Av Lisa Sivermark - 24 februari 2012 02:00

Hej!

Jag har nu i några dagar funderat på om jag ska skriva om hur det är att bo med en som knappt bryr sig, så nu ska jag skriva av mig.


Det är jag som får ta hand om barnen, plocka i och ur diskmaskinen, tvätta, vika tvätten, städa och köpa de som barnen behöver. Han har inte köpt varken födelsedags present eller julklapp till barnen, de har jag fått göra och dum som jag är har jag skrivit att de är från H också. Jag ska veta när saker och ting tagit slut, som idag när Wilma hade råkat välta ut ett glas saft så skulle han hämta papper på toa och torka upp de, nä då va toapappret slut vilket jag inte visste då det fanns en rulle kvar med toapapper nör jag tänkte på de sist, då sa H: jaha, du kunde inte sagt de lite tidigare så jag kunde köpt de när jag var på Ica innan. Så det känns som att han tycker att jag ska kolla om saker och ting är slut eller inte typ varje timma eller något. Är han och handlar så köper han iprincip bara mat till sig själv som han ska ha med sig till jobbet, ber jag honom köpa t.ex välling till Wilma för att den näst intill är slut säger han bara jaha är den redan slut. Han kan inte ens unna mig en hyla eller pro aqua, visst dom kostar men man kan ta dom på delbetalnin,g och sen har du gratis städning i hela livet eftersom en så håller i 50-80 år, sen behöver du varken köpa dammsugarpåsar eller andra rengöringsmedel, då de är vatten i den istället för påsar, dessutom får du ett rent, fräscht och hälsosamare hem, då det är en dammsugare/luftrenare. Men köpa en massa bildelar som han inte behöver utan sen säljer vidare går bra. Dessutom vill H flytta ut till ett ställe som kallas/heter rullen som ligger granne med hans föräldrars hus, dock behöver de renoveras, men förstår inte hur han tänker. Tänker han YES, nu får Lisa mer och göra! Eller hur tänker han? Han är ju riktigt dum om han tror att jag vill flytta ut dit när han inte hjälper till ett skit hemma nu och nu bor vi liksom fyra stycken i en sketen lite 2:a på 66 kvm.


Sen klagar H på att jag aldrig är hemma på kvällarna, men vadå ska jag vara helt isolerad från vänner. Går jag och barnen ner till granne så grannbarnen och Wilma kan leka så blir det ett väldans liv så Wilma inte vill vara där av någon anledning, man kan inte ens muta ungen med något, hon slutar inte tjura/grina förän vi har gått upp till oss igen. Vet inte alls varför hon håller på så och stannar jag där nere med henne så slutar det bara med att jag har världens huvudvärk på kvällen för att hon har gapat i mitt öra för att hon vill hem, så jag har liksom inget annat val än att gå iväg på kvällarna.


Har hotat ed att lämna honom, då säger han bara: Jaha, och hur ska du ha råd med de, du som inte ens har en utbildning eller ett jobb, dessutom ska inte Wilma någonstans.
Där är två saker jag inte får ihop, hur ska han kunna ta hand om Wilma? Han som inte ens klarar av att byta blöja och tvätta, ska Wilma få gå i bajsig och kissig blöja hela tiden eller, och även smutsiga kläder?
Här kommer svaret på hur han kommer lösa de:
Han kommer be sin morsa byta blöja och även tvätta, men i helvete heller att jag tillåter att hon gör de, vill inte att min dotter ska gå i kläder som luktar surt för att kärringen inte har torlskåp eller torktumlare och bara slänger all nytvättad tvätt i en hög som hon efter flera dagar hänger upp.
Sen så nämner han inte Erik när jag säger att jag kan lämna honom, varför gör han inte de? Erik är liksom lika mycket hans barn som Wilma.
Svar på varför han inte nämner Erik har jag faktiskt inte.


Det enda jag vet är att bilarna betyder mer för honom än vad familjen gör.


Hur länge till kommer jag orka? Går snart in i väggen för att jag mår så dåligt!
Man mår inte bra om man går ner från 49 kg till 44 kr på mindre än 2 veckor, vägde 44 kg sist jag vägde mig och det var några veckor sedan så hoppas inte jag gått ner mer, vill inte gå ner mer.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sivermark - 18 mars 2012 23:47

Hej alla där ute!   Känner att jag har så mycket jag vill få ut så får se till att börja skriva av mig här lite otfare. Okej, nu ska vi se vart vi ska börja.... Får väl börja med att skriva lite om hur det är med barnen ;) W är lite förkyld...

Av Lisa Sivermark - 22 februari 2012 15:52


Idag har dagen hittills bestått av att Wilma lämnades på dagis 08.30. Under tiden Wilma vart på dagis så har jag vart med Marie, Inka och Leeona, sen får jag ju inte glömma lille Erik som alltid är med mig. Sen kom Johanna en sväng när vi satt och dr...

Av Lisa Sivermark - 21 februari 2012 19:34


Jaha då va ännu en dag avklarad. Wilma har vart på dagis mellan 8.30-13.30 som hon är varje tisdag till torsdag då hon bara går 15 timmar eftersom jag är mammaledig. Tror hon tycker det kommer bli roligt att gå på dagis längre sen när min mammaledi...

Av Lisa Sivermark - 21 februari 2012 11:45


Första barnet vid 18 års ålder   Den 5 maj 2009 fick vi veta att jag var gravid, och att välja abort fanns inte i mitt huvud då jag avskyr abort och jag har alltid velat få barn tidigt och så blev fallet, H var väldigt emot att vi skulle behålla ...

Av Lisa Sivermark - 21 februari 2012 10:47

Hej! Ska börja med en liten presentation av mig och mina barn. Mitt namn är Lisa och jag är 21 år, bor tillsammans med min sambo och våra två barn i lilla staden Ulricehamn. I denna bloggen kommer jag skriva om lite smått och gott, bland annat ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Lisa och jag är 21 år, mamma till Wilma född 091222 och Erik född 110915. I denna bloggen kommer jag bland annat skriva om våran vardag tillsammans.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards