mammasgullungar

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

När jag fick veta att jag var gravid!

Av Lisa Sivermark - 21 februari 2012 11:45

Första barnet vid 18 års ålder


Den 5 maj 2009 fick vi veta att jag var gravid, och att välja abort fanns inte i mitt huvud då jag avskyr abort och jag har alltid velat få barn tidigt och så blev fallet, H var väldigt emot att vi skulle behålla barnet men efter att tag så insåg han att han kunde inte göra något då jag verkligen inte ville göra abort.

Vi fick 22 december 2009 som beräknat förlossningsdatum efter att ultraljudet i vecka 17 gjorts och mycket riktigt 22 december 2009 klockan 02:49 efter 6 timmar inne på förlossningen kom en helt underbar liten flicka till världen, hon vägde 2760 gram och var 46 cm lång.

Den lilla flickan fick namnet Wilma Maria Cecilia Hallberg Sivermark.


Fick oregelbundna vid 17 tiden på kvällen den 21 december..

Vi var inne på förlossningen vid 22 tiden och jag fick sitta med ctg i 30 min sen kom en barnmorska in och undersökte mig och jag var då öppen 4 cm, sen vid halv 1 den 22 december gick vattnet och värkarna till tog rätt bra, fick bada med de hjälpte inte speciellt mycket så valde att ligga i sängen med lustgas istället.

Vid 02.30 började kryst värkarna och 02.49 va den lilla flickan ute.



Andra barnet vid 20 års ålder


Den 27 december 2010, 5 dagar efter Wilmas 1 års dag fick vi veta att vi väntar ett andra barn, ett syskon till Wilma. Ville även inte denna gången göra abort eftersom jag som jag skrev tidigare i inlägget att jag avskyr så sagt och gjort så behöll vi även detta lilla barnet.

Vi fick 10 september 2011 som beräknat förlossningsdatum efter att ultraljudet i vecka 18 gjorts men inte ville denna bebisen vara lika punktlig som sin syster, men den 15 september 2011 klockan 09:50 efter 1 timma och 10 min inne på förlossningen kom en helt underbar liten pojke till världen, han vägde 2970 gram och var 48 cm lång.

Den lille pojken fick namnet Erik Mikael Christian Hallberg Sivermark.


Vaknade vid 6 tiden den 15 september av att jag hade oregelbundna värkar.
Kom vi in till förlossningen vid 08.40 och dom satte CTG som jag fick sitta med i 30 min.
Vid 09.10 hade dom regelbundna värkarna satt igång och jag var öppen 4 cm, 09.25 tog dom hål på hinnorna och jag fick lustgas.
Klockan 09.40 började krystvärkarna och 09.50 var vår lille pojken ute.



Så om planerna går som jag vill så kommer nästa bebis om ca 2-3 år.


De va lite om när barnen kom till världen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sivermark - 18 mars 2012 23:47

Hej alla där ute!   Känner att jag har så mycket jag vill få ut så får se till att börja skriva av mig här lite otfare. Okej, nu ska vi se vart vi ska börja.... Får väl börja med att skriva lite om hur det är med barnen ;) W är lite förkyld...

Av Lisa Sivermark - 24 februari 2012 02:00

Hej! Jag har nu i några dagar funderat på om jag ska skriva om hur det är att bo med en som knappt bryr sig, så nu ska jag skriva av mig.   Det är jag som får ta hand om barnen, plocka i och ur diskmaskinen, tvätta, vika tvätten, städa och köpa...

Av Lisa Sivermark - 22 februari 2012 15:52


Idag har dagen hittills bestått av att Wilma lämnades på dagis 08.30. Under tiden Wilma vart på dagis så har jag vart med Marie, Inka och Leeona, sen får jag ju inte glömma lille Erik som alltid är med mig. Sen kom Johanna en sväng när vi satt och dr...

Av Lisa Sivermark - 21 februari 2012 19:34


Jaha då va ännu en dag avklarad. Wilma har vart på dagis mellan 8.30-13.30 som hon är varje tisdag till torsdag då hon bara går 15 timmar eftersom jag är mammaledig. Tror hon tycker det kommer bli roligt att gå på dagis längre sen när min mammaledi...

Av Lisa Sivermark - 21 februari 2012 10:47

Hej! Ska börja med en liten presentation av mig och mina barn. Mitt namn är Lisa och jag är 21 år, bor tillsammans med min sambo och våra två barn i lilla staden Ulricehamn. I denna bloggen kommer jag skriva om lite smått och gott, bland annat ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Lisa och jag är 21 år, mamma till Wilma född 091222 och Erik född 110915. I denna bloggen kommer jag bland annat skriva om våran vardag tillsammans.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards